Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Commissie Ruimte

donderdag 12 juni 2025

19:30 - 22:05
Locatie

Amvo Commissiekamer Julianaweg 106 Volendam

Voorzitter
Mevrouw J. Hage
Toelichting

De commissie ruimte is een technische voorbereidende commissie. Het is de taak van de commissie om advies uit te brengen aan de gemeenteraad. Aan het einde van elk agendapunt wordt het advies/de conclusie samengevat. Aan het einde van de vergadering wordt een besluitenlijst (van de adviezen/conclusies) gegenereerd. De agenda en besluitlijsten worden openbaar gepubliceerd op de website van de gemeenteraad

Agenda documenten

Agendapunten

  1. 1

    Besluit

    De voorzitter opent de vergadering om 19.4o in de raadszaal in plaats van de commissiekamer.

    Vanwege de grote publieke belangstelling in relatie tot de camping Schardam, licht de voorzitter toe waarom dit deel op het besloten deel van de agenda staat.

  2. 2

    In dit openbare deel komt het proces van een initiatief aan de orde (hoe komt een initiatief bij de gemeente binnen, wie kan een initiatief indienen, hoe behandelt de gemeente een initiatief, welke stappen zijn daar voor nodig, wanneer krijgt de initiatiefnemer antwoord, hoe is de participatie geregeld en wanneer start deze, (wanneer) worden er overeenkomsten gesloten, hoe zit het met de vergunning of het aanpassen van een bestemmingsplan, wie betaalt wat, etc). Dit omdat de raad graag inzicht krijgt hoe het werkt binnen de gemeente als een ontwikkelaar een initiatief indient. Tijdens de presentatie worden er voorbeelden gebruikt van initiatieven om duiding te geven aan het proces, maar gaat het dus niet om de inhoud (of de mening op de inhoud) van de initiatieven.

    Besluit

    De initiatievenloods geeft een presentatie over het proces van de initiatievenloods.

  3. 3.a

    Het is belangrijk dat de raad aangehaakt blijft en geïnformeerd te houden over de voortgang van de lopende projecten. Zowel financieel als inhoudelijk. In de rapportage wordt per project beschreven wat er de afgelopen periode is gebeurd en wordt een doorkijkje gegeven wat er de komende tijd gaat gebeuren. Daarnaast krijgt u inzicht in de openbare financiële gegevens. Dit zijn dan met name de verwachte resultaten op de projecten waar de gemeente een faciliterende rol vervuld, of mogelijke afwijkingen/risico’s in het door u beschikbaar gestelde krediet. De besluitvorming over de daadwerkelijke aanpassing van eventuele kredieten liggen in deze rapportage nooit voor. Die lopen via begroting/winter- of zomernota of zelfs separate raadsvoorstellen.

    Voorgesteld besluit

    Ter bespreking (technisch inhoudelijk, niet financieel)

    Besluit

    Geen besluit/advies

    Gestelde vragen zijn beantwoord.

  4. 5
    Sluiting - 22:00
  5. 6